Blogger Template by Blogcrowds

Hari yang penat

Sunday 7 December 2008



Assalamualaikum. Sebelum tu, selamat menyambut hari raya Aidiladha kepada seluruh umat Islam di dunia ini.

Berbalik kepada tajuk. Hari ini memang memenatkan. Tetapi berbaloi.

Aku dapat 12 orders harini untuk service freelance yg aku tawarkan. Biasenye aku limitkan 10 orders je tapi, time aku nak close orders tu, customer lame aku lak wat order. Jadi, nak tak nk kene la jugak buat..

Aku bangun pukul 5 pagi tadi.. gosok gigi, makan breakfast siap2, aku pon start la wat keje.. satu order boleh siap dalam 30 minit, tapi aku panjangkan buat jadi satu jam..jadi, xde lah keje jadi xelok..

Mase aku nak settlekan order ke tiga tadi, aku terlupa pulak nak tukar something dari order kedua..maknenye, aku wat order kedua tu dua kali la.. pastu wat lain untuk order ketiga…

Pastu datang lak 5 orders..Alhamdulillah…sedang aku wat order keempat, satu order datang pulak..nak siap je order kelapan, customer lame aku wat lak tempahan 3 orders terus..perghh..patutnye kul 2 tadi aku dah settle dah.. tapi sebab nak jage hati custumer, aku rajinkan diri gak settlekan 3 orders yang die tempah…sebenarnye boleh je buat esok, tapi, esok order lain la pulak kan? Hehe… dan kul 5 tadi aku siapkan semua order aku..

Dan aku pon off kan msn aku untuk hari ini..hehe..aku wat msn semate2 untuk keje ni..so, abes keje, kene la tutup…hehe..

So, arini dapat US$48..ok lah dari dok saje2 dalam umah ni xwat pape..

Tu je, aku memang penat gile..tapi aku nak masak lu jap..lapo..hehe..xde org nak masakkan untuk aku..kalo ade bini, senang sket..ade org jage makan minum..nak berbini lah kalo macam tu..hua hua hua hua…

2 comments:

  1. Anonymous said...

    keje apa ni??mcm mnarek je...

    7 December 2008 at 22:40  

  2. Mr F said...

    Keje buat/bagi service..(bukan servis xxx-haha)

    Ok lah kot..dah lah scholar masuk 2 bulan je..buatnye masuk lamabt mcm aritu, boleh la cover untuk next month...dah la kaki patah nak keje kat luar..keje kat dalam je lah..

    9 December 2008 at 06:28  

Post a Comment